• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Najbliższe spotkanie

Szanowni Państwo 
Członkowie Forum Koordynatorów ds. dostępności
w jednostkach sektora finansów publicznych

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się online 14 czerwca 2024 r. w godzinach 9.30 – 13.30. 

Tematem spotkania będzie: Przygotowania do opracowania raportu o zapewnieniu dostępności instytucji.
Zbliża się czas, kiedy zgodnie z założeniami ustawy o dostępności, jesteśmy zobowiązani do sporządzenia raportu o stanie dostępności naszej jednostki. O czym powinniśmy pamiętać, aby nie być zaskoczonym przy sporządzaniu raportu? Jak się do tego należycie przygotować? Czego możemy się spodziewać? Jak zaplanować sobie pracę, by ze wszystkim zdążyć?
Wszystkie podmioty, realizujące zadania publiczne muszą sporządzić raport o zapewnieniu dostępności. Poprzednie raporty składaliśmy w 2021 r. Raport jest składany co 4 lata i zawiera informacje w zakresie spełniania przez dany podmiot, w ramach prowadzonej działalności, minimalnych wymagań w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej. Najbliższy czas powinniśmy poświęcić na przygotowania związane ze złożeniem kolejnego raportu. 
Podczas spotkania przestawimy i przeanalizujemy wiążące wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce. 
Ekspertem prowadzącym spotkanie będzie:
Małgorzata Jędrzejewska , ekspert doradca zawodowy, coach, wieloletni trener, szkolący w obszarze zasobów ludzkich, od wielu lat prowadzi projekty związane z aktywizacją zawodową osób z niepełnosprawnościami. Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie, konsultant merytoryczny w zakresie dostępności. Od 4 lat realizuje i prowadzi zajęcia w projektach dotyczących wdrażania idei dostępności dedykowanych dla koordynatorów ds. dostępności, służb cywilnych, sądów powszechnych, jst, architektów, a także organizacji pozarządowych.
Uczestnicy spotkania będą mieli możliwość przedstawienia kwestii problemowych, wymiany doświadczeń, zarówno z ekspertem, prowadzącym spotkanie, jak i członkami Forum. Liczymy na Państwa aktywne uczestnictwo w spotkaniu!

Spotkanie odbędzie się na platformie zoom meeting. Poniżej prezentujemy szczegółowy program. Prosimy o potwierdzenie obecności do dnia 13 czerwca 2024 r. poprzez przesłanie informacji na skrzynkę  małgorzata.korol@frdl.org.pl 

Zgłoszonym uczestnikom, w wiadomości zwrotnej, prześlemy w dniu 13 czerwca 2024 r. link do webinarium.

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Małgorzata Korol
Specjalista ds. szkoleń

 

Spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP
14 czerwca 2024 r.

09.00 – 09.30 Możliwość testowania połączenia.

09.30 – 09.40 Rozpoczęcie czerwcowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
 Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum.

09.40- – 13.30  Przygotowania do opracowania raportu o zapewnieniu dostępności instytucji. 
W 2025 roku każdy podmiot publiczny będzie zobligowany do przygotowania raportu z wdrożenia rozwiązań, które służą zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Najbliższe miesiące to doskonały moment, aby przeprowadzić monitoring zapewnienia dostępności i sprawdzić stan jej wdrożenia w poszczególnych obszarach.

Podczas spotkania Forum przestawimy i przeanalizujemy najważniejsze wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce. Odpowiemy na m.in. poniższe pytania:
• -Jak powinniśmy się przygotować się do sprawozdawczości z wdrażania dostępności w jednostce?
• Jakie informacje należy przygotować do przyszłego raportu o stanie zapewniania dostępności?
• Jak zorganizować prace? 
• Jaki cel ma monitorowanie dostępności w jednostce?


Prezentowane zagadnienia będziemy popierać licznymi przykładami z praktyki stosowania przepisów.
 
1. Cel raportu o zapewnieniu dostępności.
2. Metodologia/ ocena dostępności.
3. Stan obecny.
4. Wejście do budynku, winda, toalety itp.
5. Dostępność cyfrowa.
6. Strona internetowa.
7. Dokumenty.
8. Komunikacja.
9. Podjęte działania.
10. Infrastruktura
11. Strona internetowa.
12. Szkolenia.
13. Działania długoterminowe.
14. Infrastruktura.
15. Edukacja.
16. Monitoring.
17. Wnioski/rekomendacje.
18. Załączniki.

11.40- – 11.55  Przerwa kawowa.

Pliki do pobrania

Zaproszenie i program
Plik: Zaproszenie_czlonkowie_forum._1.pdf
Rozmiar pliku:
pobierz plik

Kontakt

Małgorzata Korol