Przedawnienie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Różnice pomiędzy przedawnieniem należności a przedawnieniem prawa do wydania decyzji określającej opłatę
szkolenie w formule on-line
1. Charakterystyka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – aspekty prawno-podatkowe należności.
2. Obowiązek składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
- Podmioty zobowiązane do składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i terminowość deklarowania opłaty: kto powinien złożyć deklarację w przypadku współwłasności, czy deklarację muszą złożyć/podpisać wszyscy współwłaściciele, obydwoje małżonkowie?
- Kto powinien złożyć deklarację w przypadku gdy nieruchomość jest wynajmowana lub oddana w użyczenie?
- Kto składa deklarację w przypadku lokali (mieszkalnych lub/i użytkowych) stanowiących własność gminy?
- Składanie deklaracji za okresy wsteczne np. od 2017r. na których drukach?, starych czy aktualnie obowiązujących?
- W jaki sposób dokonać przypisu deklaracji za okresy wsteczne. Czy należą się odsetki za okresy wsteczne, w przypadku gdy deklaracje nie były składane? Od kiedy liczyć odsetki?
3. Obowiązek zbierania odpadów w sposób selektywny i deklarowania jako odpadów segregowanych:
- Nowe zwolnienia z opłat: kompostowanie.
- Konsekwencje złożenia nieprawdziwych informacji o kompostowaniu. Decyzja o utracie prawa do zwolnienia, termin wydania decyzji, jaki termin płatności określić w decyzji? Kiedy przedawni się prawo do wydania decyzji a kiedy zobowiązanie wynikające z decyzji?
- Konsekwencje braku segregacji odpadów.
- Wydawanie decyzji określającej wysokość opłaty w przypadku niedopełnienia obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
- Kiedy przedawnia się prawo do wydania decyzji określającej podwyższoną opłatę, a kiedy zobowiązanie wynikającej z tej decyzji?
- Przypis podwyższonej opłaty. Kiedy i na jakiej podstawie? Czy przypisu można dokonać tzw. persaldem?
Cena: 295 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.bialystok.pl lub mailem na adres frdl-pc@frdl.bialystok.pl do 18 maja 2021 r.
UWAGA Liczba miejsc ograniczona. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenie na szkolenie musi zostać potwierdzone przesłaniem do Ośrodka karty zgłoszenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.
Finanse, rachunkowość, podatki