1. Realizacja obowiązków Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów miast dotyczących rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej:
a. Podstawy prawne regulujące sposób przeprowadzenia rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej.
b. Sporządzanie i prowadzenie rejestru, definicje, tryb prowadzenia rejestracji, dane niezbędne do rejestracji.
c. Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące rejestracji.
d. Wzory dokumentów.
2. Terminy realizacji zadań związanych z rejestracją wojskową.
3. Realizacja w/w obowiązków dotyczących procesu przygotowania kwalifikacji wojskowej:
a. Podstawy prawne regulujące przeprowadzenie przez wójtów, burmistrzów i prezydentów kwalifikacji wojskowej.
b. Monitorowanie aktualności rejestru.
c. Sporządzanie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji.
d. Prowadzenie wykazu osób o nieregulowanym stosunku do obowiązku obrony RP.
e. Wzywanie osób podlegających kwalifikacji wojskowej, grzywna w celu przymuszenia, przymusowe doprowadzenie, obowiązek osobistego stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
f. Obowiązki informacyjne wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące kwalifikacji wojskowej.
g. Wzory dokumentów.
4. Terminy realizacji zadań związanych z kwalifikacją wojskową.
5. Dyskusja, konsultacje z trenerem.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste