• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Praktyczne aspekty w pracy Biura Rady na początku kadencji

Miejsce
Internet
Termin
15 maja 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
439 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 30.04.2024 r. cena szkolenia wynosi 399 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, które ma na celu omówienie kluczowych zagadnień związanych z pracą w biurze rady gminy na początku kadencji. Podczas szkolenia:
• Przeanalizujemy zadania biura rady w oparciu o niezbędne akty prawne takie jak np. KPA, ustawa o samorządzie gminnym/powiatowym, regulamin organizacyjny czy ustawy o petycjach. 
• Omówimy zagadnienia związane z terminami, porządkiem obrad, miejscem spotkań oraz dostarczaniem dokumentów radnym. 
• Przyjrzymy się udziałowi mieszkańców w sesjach rady w kontekście RODO oraz sytuacjom, gdy radny nie przestrzega przepisów RODO. 
• Poruszymy temat uchwały w sprawie diet dla radnych i konieczności jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa. 
• Przeanalizujemy dyplomatyczną rolę pracownika biura rady oraz pokażemy, jak zbudować profesjonalną współpracę z prezydium rady, pozostałymi radnymi i komisjami stałymi.
• Przedyskutujemy kwestie interpelacji, zapytań oraz dostępu do dokumentów na wniosek radnych. 
• Przyjrzymy się przepisom dotyczącym skarg, wniosków i petycji, a także informacji publicznej i omówimy, kto jest odpowiedzialny za przygotowanie i udzielanie odpowiedzi na wnioski w tej dziedzinie. 
Celem szkolenia jest kompleksowe zaprezentowanie krok po kroku procesów związanych z pracą w biurze rady gminy, co pozwoli uczestnikom na zdobycie lub pogłębienie wiedzy. W rezultacie, dzięki praktycznym przykładom i doświadczeniu trenera, uczestnicy osiągną bardzo dobre efekty działań pracy.
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznasz się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z pracą w Biurze Rady Gminy oraz otrzymasz kluczowe wskazówki, które pomogą we sprawnym funkcjonowaniu biura.
  • Otrzymasz praktyczną wiedzę i umiejętności dotyczące przygotowania i organizacji posiedzeń komisji stałych oraz sesji Rady Gminy.
  • Zdobędziesz niezbędną wiedzę na temat roli informacji międzysesyjnej Przewodniczącego Rady i rozważenie konieczności odczytywania porządku obrad.
  • Dowiesz się jakie są możliwości elektronicznego podpisywania uchwał i dyskusja na temat zamknięcia tematu sesji w dniu jej przeprowadzenia.
  • Zdobędziesz wiedzę w zakresie dobrej współpracy rady gminy z organami pomocniczymi takimi jak np. Rada Seniorów czy Młodzieżowa Rada i jej roli w gminie.
  • Zapoznasz się z przepisami i praktycznymi rozwiązaniami na temat przepisów dotyczących informacji publicznej oraz zwiększysz świadomość w zakresie obowiązków związanych z przygotowaniem i udzielaniem odpowiedzi na wnioski, co przyczyni się do skutecznego i prawidłowego zarządzania tym obszarem.
zwiń
rozwiń
Program

1. Rozpoczęcie kadencji organu uchwałodawczego i wykonawczego oraz omówienie podstawowych zagadnień:
a. Zadania biura rady. 
b. ABC pracownika biura rady – niezbędne akty prawne.
c. Czy jedna osoba jest w stanie prowadzić całe biuro? 
d. Skuteczna organizacja pracy w biurze rady gminy. 
e. Czy elektroniczny obieg dokumentów rzeczywiście ułatwia pracę? Dlaczego poprawne rejestrowanie spraw wg JRWA jest istotne?
f. Nowa kadencja – nowa numeracja uchwał i spraw?
2. Przygotowanie posiedzeń komisji stałych i sesji Rady Gminy (m.in. terminy, porządek obrad, miejsce – dostępność sali, dostarczanie radnym dokumentów, zawiadomienia i inne):
a. Jak prawidłowo transmitować i nagrywać oraz dokumentować posiedzenia.
b. Udział mieszkańców w posiedzeniach a RODO.
c. Radny, który nie przestrzega RODO – streaming a nagranie z posiedzenia.
d. Streaming sesji przez YouTube – czy to legalne?
e. Napisy do nagrań z sesji Rady Gminy w ciągu 14 dni  – to ułatwienie dla osób o szczególnych potrzebach czy kolejny problem dla JST?
f. Czy pracownik biura rady może przygotować treść normatywną uchwały?
g. Jak dobrze, krótko i zwięźle napisać protokół? – techniki i darmowe pomoce.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie dedykowane dla pracowników Biura Rady na szczeblu gminnym i powiatowym oraz osób, którzy ich zastępują.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik Biura Rady Gminy w jednej z największych Gmin w Województwie Dolnośląskim, opiekun Młodzieżowej Rady Gminy. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia Biura Rady Gminy oraz w skutecznej współpracy z radnymi. Członek zespołu ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, a także zespołu ds. dostępności.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 30.04.2024 r. promocyjna cena szkolenia wynosi 399 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 10 maja 2024 r.