• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Bezpieczne przywiązanie jako czynnik chroniący. Wykorzystanie paradygmatu przywiązania do pracy z dzieckiem i rodziną

Miejsce
Internet
Termin
13 maja 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
399/435 zł
Zapisz się na szkolenie
KARTA I PROGRAM SZKOLENIA

Uwaga! Przy zgłoszeniu do dnia 29 kwietnia 2024 r. obowiązuje cena promocyjna 399 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie rola bezpiecznego przywiązania w rozwoju dziecka oraz wykorzystanie tej wiedzy w pracy z dziećmi i rodzinami.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie, które celem jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie diagnozowania stylów przywiązania, zaburzeń więzi i ich skutków. W trakcie spotkania zostaną przedstawione kwestie dotyczące:

  • kształtowania się przywiązania w rozwoju człowieka,
  • zaburzeń związanych z pozabezpiecznym stylem przywiązania i jego konsekwencji dla zdrowia psychicznego dziecka,
  • skutków traumy separacyjnej w rozwoju dziecka,
  • sposobów rekonstrukcji więzi i budowania bezpieczeństwa w relacji opiekun – dziecko,
  • zasad i metod formułowania korektywnych doświadczeń w zakresie więzi w pracy z opiekunem i dzieckiem.

Uczestnik będzie miał możliwość praktycznego przećwiczenia zdobytej wiedzy na konkretnych przypadkach, co umożliwi mu rozwinięcie umiejętności terapeutycznych i interwencyjnych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Nabycie wiedzy z zakresu natury kształtowania się więzi, jej znaczenia i roli w rozwoju psychospołecznym człowieka w paradygmacie teorii przywiązania Johna Bowlbego.
  • Uświadomienie znaczenia relacji przywiązania jako czynnika chroniącego przed przemocą i zachowaniami ryzykownymi.
  • Zyskanie wiedzy nt. podstaw zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, mechanizmów konstytuowania się zachowania nieadaptacyjnego na bazie pozabezpiecznego stylu przywiązania.
  • Zyskanie umiejętności diagnozowania zaburzeń więzi i zaburzeń zachowania w pracy z dzieckiem i rodzicem/opiekunem, identyfikacji zagrożeń dla późniejszego funkcjonowania w bliskich związkach.
  • Zyskanie wiedzy i umiejętności konstruowania korektywnych warunków i doświadczeń niezbędnych do modyfikacji zaburzeń zachowania w kontekście zaburzeń więzi jako strategii interwencyjnej i profilaktycznej.
zwiń
rozwiń
Spodziewane efekty
  • Wzrost kompetencji w zakresie diagnozowania stylów przywiązania, zaburzeń więzi i ich skutków.
  • Zyskanie umiejętności formułowania korektywnych doświadczeń w zakresie rekonstrukcji więzi jako element pracy w diadzie dziecko – rodzic/opiekun.
  • Doskonalenie warsztatu pracy z dzieckiem i rodzicem/opiekunem w celu modyfikacji nieadaptacyjnych wzorów emocjonalno-behawioralnych dziecka.
zwiń
rozwiń
Program

1. Teoria przywiązania – implikacje do pracy z rodziną w zakresie budowania bezpiecznej więzi.
2. Relacja przywiązania – jej natura, funkcja i znaczenie w kształtowaniu się zdrowia psychicznego.
3. Style przywiązania, rodzaje, konsekwencje dla rozwoju i sposobów budowania bliskich relacji w dorosłym życiu.
4. Style przywiązania a zachowania ryzykowne.
5. Bezpieczne przywiązanie jako czynnik chroniący przed ryzykownymi zachowaniami.
6. FAS a zaburzenia relacji przywiązania – specyfika funkcjonowania dziecka z FAS.
7. Style przywiązania, ich diagnoza, uwarunkowania i skutki dla psychologicznego funkcjonowania dziecka.
8. Mechanizmy kształtowania się zaburzeń zachowania w oparciu o strategie przystosowawcze wypracowane na bazie pozabezpiecznego stylu przywiązania.
9. Rola, rodzaje i znaczenie korektywnych doświadczeń w zakresie budowania bezpiecznej więzi i bazowego bezpieczeństwa – rola opiekuna korektywnego.
10. Blok ćwiczeń w oparciu o wybrane przypadki.


Podczas zajęć będziemy pracować metodami: wykładu, psychodramy, kwestionariusza diagnostycznego, casus-ów.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby pracujące z dziećmi i rodzicami/opiekunami, osoby pracujące z rodzinami zastępczymi i adopcyjnymi, koordynatorzy pieczy zastępczej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

mgr psychologii (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej – Warszawa), mgr socjologii (Uniwersytet Śląski – Katowice), wieloletni kierownik Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Katowicach, wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – Uniwersytetu Humanistycznospołecznego - Wydział w Katowicach, certyfikowany specjalista i superwizor ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie PARPA, certyfikat superwizora interwencji kryzysowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, członek Rady Certyfikacyjnej Sekcji Interwencji Kryzysowej PTP, członek Rady Ekspertów ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przy KCPU w Warszawie, terapeuta w nurcie terapii krótkoterminowej skoncentrowanej na rozwiązaniach, trener asertywności. Specjalizuje się w problematyce przemocy, kryzysu - interwencji kryzysowej, traumy i zaburzeń więzi.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Urszula Romanowicz
Koordynator ds. sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 85 732 17 88
urszula.romanowicz@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 435 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu do dnia 29 kwietnia 2024 r. obowiązuje cena promocyjna 399 PLN netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 7 maja 2024 r.