1. Pojęcie klasyfikacji gleboznawczej gruntów.
2. Pojęcie „gruntów rolnych i „gruntów leśnych”.
3. Kompetencje organów i rola gleboznawcy w postępowaniach związanych z ustalaniem klas gruntów.
4. Ujęcie klasyfikacji gleboznawczej gruntów w przepisach ustawowych i wykonawczych.
5. Postępowanie administracyjne z urzędu.
a. Warunki konieczne dla przyjęcia trybu postępowania „z urzędu”.
b. Procedura krok po kroku.
c. Zakończenie postępowania.
6. Postępowanie administracyjne „na wniosek”.
a. Wszczęcie postępowania, przesłanki, czynności wstępne, omówienie.
b. Odmowa wszczęcia postępowania – w jakich okolicznościach faktycznych i prawnych, omówienie możliwości.
c. Umorzenie postępowania – w jakich okolicznościach faktycznych i prawnych, omówienie.
d. Procedura krok po kroku.
e. Zakończenie postępowania.
7. Podstawy prawne regulujące kwestie klasyfikacji gleboznawczej gruntów a przepisy kodeksu postępowania administracyjnego.
8. Ocena dowodów w sprawie, w tym ocena pracy gleboznawcy i opracowanej dokumentacji przez organ prowadzący postępowanie.
9. Inne dowody możliwe do wykorzystania w postępowaniu.
10. Klasyfikacja gleboznawcza gruntów a systemowe regulacje w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych.
11. Odmowa administracyjna ustalenia nowej klasyfikacji bonitacyjnej gleb.
12. Klasyfikacje gruntów zrekultywowanych w procedurze administracyjnej.
13. Pojęcie zmiany zaliczenia gruntów do użytku gruntowego w ewidencji gruntów i budynków a pojęcie ustalenia klasyfikacji tego gruntu, klasyfikacja zmienionych użytków rolnych.
14. Najczęstsze przyczyny składania wniosków o ponowne ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, wpływ innych regulacji prawnych i braku miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Nieruchomości, zagospodarowanie przestrzenne, budownictwo