I. INSTYTUCJE KULTURY PO ZMIANACH PRZEPISÓW – wybrane zagadnienia:
1. Organizacja działalności instytucji kultury – dopuszczalna prawem ingerencja organizatora.
2. Regulamin organizacyjny, jako obowiązkowy akt prawny wewnętrznego zarządzania instytucją kultury.
3. Rola kierownika jednostki, głównego księgowego oraz pracowników instytucji kultury – odpowiedzialność dyscyplinarna i karna.
4. Zatrudnianie i wynagradzanie oraz inne czynności z zakresu prawa pracy dotyczące dyrektora, z-cy dyrektora, głównego księgowego i pracowników instytucji kultury – aktualny stan prawny w tym zakresie – niebezpieczeństwa błędnych ustaleń – KONTROLE NIK i RIO.
5. Regulamin wynagradzania – szczegółowe omówienie zasad zatrudniania i ustalania wynagrodzenia – nie warunki, ale prawa dotyczące pracy i płacy pracowników instytucji kultury.
II. KONTROLA ZARZĄDCZA W INSTYTUCJACH KULTURY:
1. Kontrola zarządcza – pojęcia i poziomy funkcjonowania kontroli zarządczej w sektorze finansów publicznych – instytucjach kultury.
2. Standardy kontroli zarządczej – cel i ich charakter.
3. Obszary kontroli zarządczej.
4. Mechanizmy kontroli jako odpowiedź na konkretne ryzyko:
- dokumentowanie systemu kontroli zarządczej,
- sprawność nadzoru,
- ciągłość działalności,
- ochrona zasobów,
- szczegółowe mechanizmy kontroli.
5. Procedury kontroli zarządczej i technika ich tworzenia – zagadnienia praktyczne.
6. Przepisy wewnętrzne, zarządzenia, instrukcje, powierzenia uprawnień – ich rola w kontroli zarządczej oraz wzory dokumentacji.
7. Obszary w zakresie zarządzania ryzykiem (wzory zarządzeń i wzory dokumentacji):
- identyfikacja ryzyka,
- analiza ryzyka,
- reakcja na ryzyko.
8. Odpowiedzi na pytania.
Kultura, sport, NGO, promocja