• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Promocja instytucji w sieci. Kurs specjalisty ds. mediów społecznościowych

online
KARTA I PROGRAM SZKOLENIA

17, 18, 21, 23.11 2022 r. Kurs w godzinach 09:30-14:30 każdego dnia

 

 

Ważne informacje o szkoleniu

Facebook, Instagram, YouTube, Twitter LinkedIn i TikTok – to tylko najpopularniejsze serwisy społecznościowe, z których korzystają przedstawiciele sektora publicznego. Czy jednak korzystają z tej formy komunikacji właściwie? Liczne, często nieścisłe regulacje prawne, specyficzne oczekiwania odbiorców, a także przekazywanych komunikatów powodują, że aby komunikacja sektora publicznego w tej przestrzeni była właściwa, należy zapoznać się z najważniejszymi uwarunkowaniami. Zarówno dotyczącymi samej komunikacji, budowania jej strategii, jak też funkcjonowania poszczególnych serwisów i obowiązującego prawa. Jak wykorzystywać funkcje poszczególnych serwisów? Jak skutecznie docierać do odbiorców i powiększać ich liczbę? Jak prowadzić atrakcyjny profil? To tylko niektóre z pytania, które się pojawiają. Podczas proponowanego kursu uczestnicy nie tylko poznają najpopularniejsze media społecznościowe i ich funkcjonalności, ale nauczą się budować strategię obecności w nich, najważniejsze zagadnienia prawne i poznają możliwości komunikacji z odbiorcami. Uczestnicy otrzymają wiedzę z zakresu obecności w mediach społecznościowych i możliwości ich wykorzystania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy 4-dniowego kursu, w jego trakcie:
• Zapoznają się z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi (Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, TikTok) i ich funkcjonalnościami.
• Poznają najważniejsze trendy związane z komunikacją w social media.
• Nauczą się tego, w jaki budować i realizować strategię obecności w social media, a także jak mierzyć zakładane cele.
• Poznają mechanizmy, które wpływają na zasięgi postów, a także zaangażowanie odbiorców.
• Nauczą się metod właściwej komunikacji w mediach społecznościowych i reagowania na sytuacje kryzysowe.
• Poznają rolę, jaką ma stosowanie spójnej identyfikacji wizualnej i zapoznają się z dobrymi praktykami w tym obszarze.
• Zapoznają się z prawnym aspektem prowadzenia profili w mediach społecznościowych.
• Nauczą się wykorzystywać narzędzia oferowane przez poszczególne media.
• Poznają możliwości reklamowe na platformie Facebook.
• Nauczą się tworzyć treści, przyciągające uwagę odbiorcy.
• Poznają zasady tworzenia czytelnych treści.
• Nauczą się optymalizować treści pod kątem SEO, aby były lepiej widoczne w sieci.

zwiń
rozwiń
Program

Moduł I: Media społecznościowe: od podstawowych trendów i funkcjonalności po budowanie strategii
1. Wprowadzenie w zagadnienie mediów społecznościowych:
• Social media w danych: analiza najważniejszych raportów i trendów.
• Kim są użytkownicy mediów społecznościowych i co z tego wynika dla sektora publicznego.
• Różnice między mediami społecznościowymi a tradycyjnymi kanałami komunikacji.
• Social media w administracji publicznej: o czym należy wiedzieć prowadząc komunikację urzędu.
• Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych (FB, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, Linkedin) i ich roli w komunikacji.
2. Zapoznanie z najważniejszymi narzędziami komunikacji social media:

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek sektora publicznego, odpowiedzialni za prowadzenie kont w mediach społecznościowych, promocję i komunikację w instytucji, pracownicy instytucji i organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzących

Trener 1 - Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations. (Moduł I i II)

Trener 2 - Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, certyfikowany trener na poziomie odpowiadającym EQF 5 European Qualification Framework (Senior Trainer). Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji, marketingu, i zarządzaniu wizerunkiem (doświadczenia zawodowe zdobywał w samorządzie, organizacjach pozarządowych i biznesie). Współautor podręcznika „Narzędziownik promocyjny dla organizacji pozarządowych”. Autor publikacji w takich mediach, jak Forbes, Antyweb, Marketing w Praktyce, Dziennik Zachodni, Wirtualna Polska. Prelegent wielu imprez branżowych w rodzaju LinkedIn Local, Internet Beta, Sprawny Marketing. Prowadził szkolenia m.in. dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Microsoftu, Santander Banku. (Moduł III i IV)

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 999 zł netto/os. przy zgłoszeniu do 21 października. 1198 PLN netto/os. przy zgłoszeniu od  24 października. 

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenie na szkolenie musi zostać potwierdzone przesłaniem do Ośrodka karty zgłoszenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.