• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczna komunikacja wizualna w Social Media przy użyciu Canva.com - warsztat praktyczny

online
Miejsce
Internet
Termin
03 lipca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 18 czerwca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie rozwój umiejętności tworzenia atrakcyjnych, spójnych i angażujących treści wizualnych na potrzeby mediów społecznościowych z wykorzystaniem narzędzia Canva.com. Uczestnicy nauczą się projektować grafiki dostosowane do różnych platform (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter itp.), zgodne z aktualnymi trendami, zasadami komunikacji marki oraz oczekiwaniami odbiorców.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanego szkolenia krok po kroku zaprezentujemy jak prowadzić skuteczną komunikację w social mediach w zakresie komunikacji wizualnej. 
• Wskażemy czym jest dziś skuteczna komunikacja wizualna w Social Media (Facebook, Instagram, Tik Tok), która przyciąga uwagę odbiorców i jest zgodna z identyfikacją wizualną marki/instytucji w Internecie. 
• Pokażemy jak wykorzystywać zdjęcia własne lub ze stocków CC0 oraz jak tworzyć grafikę (grafika statyczna, z animacją, pokaz slajdów, rolka, video) w darmowym programie graficznym online. 
• Zaprezentujemy dodatkowe, ciekawe narzędzia do obróbki graficznej.
Szkolenie ma formę warsztatową co gwarantuje nabycie praktycznych umiejętności przy użyciu .

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Dowiesz się:
- Jak dopasowywać odpowiednie formaty do poszczególnych kreacji wizualnych.
- Jak tworzyć własne szablony zgodne ze spójnością wizualną instytucji
- Jak używać szablonów dostosowując do wymogów instytucji w celu zachowania spójności.
- Jak usuwać tło ze zdjęcia i używać go do stworzenia grafiki.
• Nauczysz się:
- Tworzyć grafiki statyczne i z animacjami (mikro-ruch) zgodne z wymiarami danego miejsca publikacji. 
- Tworzyć rolki ze zdjęć z napisami i przejściami oraz z muzyką. 
- Budować grafiki do różnych celów – informacyjny, cykliczny, inspirujący.
- Tworzyć kody QR i robić wykresy do wstawienia do ulotki, plakatu itd.
- Tworzyć obrazy przygotowane przez AI w Canva.

zwiń
rozwiń
Program

1. Najważniejsze trendy graficzne na rok 2025.
2. Czym jest skuteczna komunikacja wizualna w social media dzisiaj?
3. Jakie są profesjonalne zasady tworzenia komunikacji wizualnej?
4. Canva.com - omówienie funkcjonalności, możliwości narzędzia oraz wskazanie ich poprzez tworzenie grafiki online w trakcie omawiania przed zaproszeniem do ćwiczeń praktycznych.
5. Znaczenie wymiarów grafik w poszczególnych platformach social media, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej – przykłady i inspiracje.
6. Możliwości szybkiego tworzenia wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców (z szablonów Canva) – ćwiczenie.
7. Budowanie własnego szablonu grafiki na Facebooka lub Instagram w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com. – ćwiczenie.
8. Animowanie grafik - napisów i zdjęć – tzw. mikro ruchy w grafikach – ćwiczenie.
9. AI w Canva – stwórz obraz jaki chcesz! – ćwiczenie.
10. Odczytanie nr pantone (koloru) z wybranej strony internetowej – aplikacja – pokazanie jak to działa.
11. Darmowe zdjęcia i video do użycia w grafikach (licencja CC0) – wskazanie konkretnych, bezpiecznych stron.
12. Darmowa muzyka – kolekcja nagrań od Facebooka – wskazanie gdzie ją znaleźć.
13. Przyciągająca uwagę ciekawa grafika do posta (formaty, składowe) – czyli jaka, różne formaty (post, relacja, rolka, grafika do wydarzenia, do grupy) w spójnych grafikach, (wydarzenia, rekrutacja, nabór itd.), - tworzenie, czyli ćwiczenie.
14. Cykle tematyczne – co to takiego i jak robić do nich grafiki do postów lub relacji – ćwiczenie.
15. Ruchome fonty i elementy w video – animacje i ruch w pokazie slajdów, rolkach, filmach ze zdjęć w połączeniu z video – ćwiczenie.
16. Montaż prostych rolek ze zdjęć z przejściami, animacją i muzyką – ćwiczenie.
17. Dodawanie napisów do mówionych rolek.
18. Tworzenie materiałów (plakaty, ulotki…) do druku cyfrowego w Canva.com (z wykorzystaniem: wykresów, kodów QR i innych) – ćwiczenie.
19. Usunięcie tła ze zdjęcia i wykorzystanie go – ćwiczenie.
20. Dodatkowe narzędzia – omówienie.
21. Podsumowanie, pytania, dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy wydziałów promocji, pracownicy, który na co dzień potrzebują tworzyć grafikę do promocji swojej instytucji – Urzędy Miast, Gmin, Pracy, MOK i inne instytucje.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 2016 roku prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu oraz użycia AI w tworzeniu contentu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Ma na swoim koncie ponad 100 szkoleń. Przeprowadziła również szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Narodowego Centrum Kultury, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Lotniczej Akademii Wojskowej, Wojskowej Akademii Technicznej, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Małgorzata Korol
Specjalista ds. szkoleń
tel. 537 200 539
malgorzata.korol@frdl.org.pl
Justyna Lewkowicz
Specjalista ds. Sprzedaży Usług Szkoleniowych
tel. 790 572 100
justyna.lewkowicz@frdl.org.pl
Iwona Przybyszewska
Specjalista ds. Sprzedaży Usług Szkoleniowych
tel. 790 431 300
iwona.przybyszewska@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniach do 18 czerwca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 26 czerwca 2025 r.