Obowiązkowy rejestr umów. Jak raportować od 1 lipca zawarte umowy?

szkolenie tradycyjne, sprawdź miejsce szkolenia klikając w ofertę
1. Formy jawności gospodarowania środkami publicznym a dostęp do informacji publicznej. Skutki wprowadzenia nowelizacji ustawy o finansach publicznych.
2. Podmioty zobowiązane do zamieszczania umów w rejestrze.
3. Co to jest rejestr umów? Rola Ministra Finansów. Tworzenie rejestru umów. Kto prowadzi rejestr umów?
4. Obowiązki kierowników jednostek sektora finansów publicznych. Upoważnienia do dokonywania wpisów w rejestrze umów. Organizacja jednostek.
5. Definicja umowy na gruncie prawa cywilnego. Zawarcie umowy.
6. Informacja publiczna a ustawa o dostępie do informacji publicznej na tle rejestru umów:
- kwalifikowanie umów będących informacją publiczną,
- w jaki sposób procedować przy kwalifikowaniu umów?
- umowa jako informacja publiczna.
7. Które umowy podlegają wpisaniu do rejestru - analiza na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej:
- umowy w ramach zamówień publicznych,
- umowy cywilnoprawne, umowy zlecenia, umowy o dzieło,
- umowy o usługi, umowy sprzedaży,
- umowy darowizny, umowy najmu,
- umowy o pracę,
- wybór, powołanie,
- umowy o obsługę prawną,
- porozumienia międzygminne,
- umowy między jednostkami organizacyjnymi,
- umowy z artystami na gruncie ustawy o działalności kulturalnej,
- inne umowy – case study.
Cena: 475 PLN netto/os. Dla Członków Forów działających przy FRDL POST specjalna cena w wysokości 435 PLN netto.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl do 26 maja 2022 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa