1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 67 z 5 czerwca 2002 r., poz. 619).
3. Omówienie głównych terminów (informacja publiczna, dostępność itp.)
4. Obowiązki i zakazy - co redakcja BIP musi, a czego jej nie wolno w świetle RODO
5. WCAG 2.0.
6. Warunki informatyczne prowadzenia BIP z omówieniem poszczególnych terminów (baza danych, SSL itp.).
7. Cel prowadzenia BIP w świetle RODO.
8. Zasady funkcjonowania BIP.
9. Standaryzacja stron podmiotowych.
10. Struktura strony podmiotowej - wymagane pozycje, układ, budowa serwisu, kopie bezpieczeństwa, SSL, bezpieczeństwo danych itp.
11. Obowiązek informacyjny RODO na BIP.
12. Co musi, co może, a czego być nie może na stronie podmiotowej (w tym sprawa reklam, "bezpłatnych" serwerów, wersje do druku, RSS w świetle RODO.
13. Wymagany opis informacji - metryczki dokumentów – minimalizacja danych.
14. Dostęp do informacji publicznych nieujętych w BIP.
15. Strona bip.gov.pl.
16. Scentralizowany system dostępu do informacji publicznej, ePUAP.
17. Zasady minimów obowiązkowej publikacji informacji (a6).
18. Aktualizacja informacji i archiwizowanie poprzednich wersji.
19. Najczęściej popełniane błędy.
20. Przykłady aplikacji do prowadzenia stron podmiotowych (narzędzia OpenSource, programy dedykowane).
21. Czy można publikować w BIP daty i miejsca urodzenia wójta i innych członków rady gminy wraz z oświadczeniem majątkowym?
22. Dyskusja. Pytania i odpowiedzi.
Elektronizacja i cyfryzacja urzędu