• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zarządzanie kryzysowe (antykryzysowe) w szkole

349zł webinarium
500zł szkolenie stacjonarne

Cele i korzyści
  • Nabycie wiedzy w definiowaniu pojęcia z zakresu zarządzania kryzysowego, określania elementów składowych procesu zaradzania kryzysowego, wyjaśniania cyklu kryzysowego oraz rozróżniania zarządzania kryzysowego i zarządzania antykryzysowego
  • Nabycie umiejętności w przedstawianiu procesu powstawania kryzysu, posługiwania się terminologią z zakresu zarządzania kryzysowego oraz planowania zakresu procedur postępowania w zarządzaniu antykryzysowym
zwiń
rozwiń
Program
  1. Zakres regulacji prawnej
  2. Relacja pomiędzy ryzykiem a kryzysem
  3. Ryzyko w organizacji
    1. Pojęcie ryzyka
    2. Przykładowe obszary ryzyka
    3. Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka
    4. Dokumentowanie ryzyka
    5. Proces zarządzania ryzykiem
  4. Kryzys w organizacji
    1. Pojęcie kryzysu
    2. Aspekty kryzysu
    3. Kryzys a inne zdarzenia
    4. Psychospołeczne reakcje na kryzys
    5. Przykładowe wewnętrzne źródła kryzysów
  5. Sytuacja kryzysowa
    1. Pojęcie sytuacji kryzysowej
    2. Kategorie kryzysów w szkole
    3. Przykładowe sytuacje kryzysowe dot. ludzi
    4. Przejaw demoralizacji nieletniego, jako przykład kryzysu
  6. Model i przebieg cyklu kryzysowego
  7. Elementy i ochrona infrastruktury kryzysowej
  8. Zarządzanie kryzysem
    1. Pojęcie zarządzania kryzysem
    2. Strategie zarządzania kryzysem
    3. 4C w zarządzaniu kryzysem
    4. Proces zarządzania kryzysem
  9. Zarządzania antykryzysowe
    1. Istota zarządzania antykryzysowego
    2. Planowanie w zarządzaniu antykryzysowym
    3. Komponenty zarządzania antykryzysowego
    4. Interesariusze kryzysu
    5. Procesy komunikowania w związku z kryzysem
    6. Zdolność do podejmowania działań antykryzysowych
zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy, pracownicy placówek oświatowych

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekonomista, prawnik, pedagog. Posiada ponad 35 lat doświadczenia w tworzeniu aktów prawnych regulujących prawa i obowiązki osób zatrudnionych oraz ponad 30 lat doświadczenia w tworzeniu systemów zarządzania sferami wewnętrznymi w organizacji. Posiada bogate doświadczenie w działalności edukacyjnej jako wykładowca akademicki, trener, mentor dla JST i jednostek zależnych oraz biznesu. Osobiście doświadczył zarządzania organizacjami złożonymi jako dyrektor, ma także doświadczenia w zarządzaniu projektam ( w tym EFS) jako PM oraz nietuzinkowe doświadczenia w projektach Interim management. Posiada liczne publikacje dotyczące organizacji i zarządzania, w tym w JST. Jest założycielem i organem prowadzącym: dla ośrodka doskonalenia nauczycieli oraz dla placówki kształcenia ustawicznego, a także dla jednostki gospodarczej.

zwiń
rozwiń