• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Specjalne potrzeby uczniów w teorii i praktyce- organizacja i finansowanie zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Ważne informacje o szkoleniu

Polecamy Państwu udział w szkoleniu, które wskaże jak planować działania w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jakie formy wsparcia może szkoła udzielić przy realizacji zadania jakim jest wspieranie rozwoju uczniów. Wskażemy powiązania między zapisami w orzeczeniu/opinii z obowiązkiem realizacji przez placówkę odpłatnych zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznych. Omówimy wiele możliwości ograniczenia wydatków na organizację zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu, ale bez szkody dla ucznia. Pokażemy też czego nie powinno się robić w organizowaniu specjalnych potrzeb uczniów, a co można wykonać inaczej i taniej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przybliżenie zależności między diagnozą a trafnością udzielanego wsparcia uczniom.
  • Omówienie zadań szkoły i samorządu wynikających z obowiązku realizacji przepisów rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wymagania państwa „Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”.
  • Wskazanie zakresu działań w nadzorze kuratora.
  •  Wskażemy rozgraniczenia w zadaniach szkoły między kształceniem specjalnym a pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
  • Odpowiemy na pytanie: jak określić efektywność udzielonego wsparcia?
zwiń
rozwiń
Program
  1. Co wiemy o rozwoju uczniów?
  2. Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w szkole w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
  3. Od diagnozy do planowania działań w zakresie wspierania rozwoju uczniów – formy organizowanej pomocy. 
  4. Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej- jak je właściwie odczytać i stosować?
  5. Wdrażanie zaleceń- w jakim zakresie, w jakim czasie i na czyich warunkach?
  6. Postępowanie szkoły w przypadku, kiedy orzeczenie/opinia wykazuje wady, błędy.
  7. Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego w większości nie jest przyjęty przez wizytatorów fakt, że nie wszystkie zalecenia szkoła/przedszkole może realizować? Jak uzasadniać wybór zadań i czy wszystkie zalecenia trzeba wykonać i w jakich proporcjach?
  8. Powiązanie zapisów w orzeczeniu/opinii z obowiązkiem realizacji przez szkołę/przedszkole odpłatnych zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznych. Dlaczego tu potrzebny jest umiar?
  9. Planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w toku bieżącej pracy  z uczniami.
  10. Zintegrowanie działań w szkole podstawą skutecznego wparcia psychologiczno – pedagogicznego uczniów.
  11. Kształcenie specjalne a pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
  12. Rozgraniczenie zadań szkoły (przedszkola, placówki) z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
  13. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych (innych poradni specjalistycznych) a planowanie i realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  14. Efektywność udzielanego wsparcia uczniom.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy samorządowi wydziałów i referatów oświaty, dyrektorzy szkół i przedszkoli, pracownicy kuratorium.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

wieloletni praktyk oświatowy w szkolnictwie i samorządzie na stanowiskach kierowniczych, edukator w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, specjalista z zakresu tzw. prawa oświatowego. Autorka licznych publikacji, prelegentka konferencji ogólnopolskich, ekspert w panelach dyskusyjnych na zaproszenie wydawnictw, instytucji, wykładowca współpracująca z publicznymi i niepublicznymi ODN w całym kraju, trener-edukator wspomagający szkoły oraz sieci współpracy, Ekspert z listy MEN (poz.1121). Odznaczona Medalem K.E.N

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Szkolenie będziemy realizowali w formie stacjonarnej w Szczecinie, w siedzibie Centrum Szkoleniowego,
ul. Krzysztofa Kolumba 86

Cena: 460 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl
do 21 kwietnia 2022 r.