Procedury administracyjne w pomocy społecznej i świadczeniach rodzinnych - elektronizacja postępowań administracyjnych w 2023 r. w systemach zabezpieczenia społecznego. Obowiązki organów administracji i stron postępowań administracyjnych

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Zapraszamy Państwa na szkolenie z KPA w pomocy społecznej, które wyjaśni najważniejsze zagadnienia związane z postępowaniem administracyjnym w OPS, w świetle ustawy o e-doręczeniach.
1. Podstawy prawne - zmiany wprowadzone w k.p.a. w 2021 r.
2. Termin wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE).
3. Zasada pisemności postępowania administracyjnego w praktyce działania organów administracji z uwzględnieniem specyfiki postępowań pomocowych i rodzinnych.
4. Stosowanie znowelizowanych przepisów k.p.a. w okresie przejściowym do 10 grudnia 2023 r.
5. Stosowanie znowelizowanych przepisów k.p.a. w okresie po 10 grudnia 2023 r.
6. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego a publiczna usługa hybrydowa.
7. e-PUAP - zasady działania po wejściu w życie doręczeń elektronicznych w administracji – jak informować stronę w systemie pomocy społecznej i w systemie świadczeń rodzinnych o zmianach w zasadach korzystania z systemu e-PUAP?
8. Wszczęcie postępowania na piśmie – papierowe i elektroniczne. Jak powiadomić stronę w pomocy społecznej, jeśli posiada pełnomocnika – czy można wysyłać listy papierowo, czy tylko na adres profesjonalnego pełnomocnika?
9. Kierowanie pism do organu a kierowanie pism do strony – różnice. W jakiej formie po 10 grudnia strona może wnieść podanie – zmiany dotychczasowych reguł.
10. Komunikacja elektroniczna z innymi organami - czy organ może wysyłać pisma papierowe do innych organów? Sprawdzanie adresów w BAE - baza adresów elektronicznych.
Cena: 379 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać na frdl-pc@frdl.org.pl do 15 listopada 2023 r.
Zgłoszenie na szkolenie musi zostać potwierdzone przesłaniem do Ośrodka karty zgłoszenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.
Pomoc społeczna, zdrowie