Żłobki i kluby dziecięce. Zakładanie, prowadzenie, finansowanie, nadzór i kontrola

Miejsce
Internet
Termin
15 kwietnia 2021
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
299 zł
Ważne informacje o szkoleniu

Podczas spotkania omówimy formalno-prawne wymogi dotyczące prowadzenia żłobków i innych form opieki nad dziećmi do lat 3. Na szkoleniu zostaną również przedstawione praktyczne aspekty zakładania, prowadzenia nadzoru i kontroli nad tymi jednostkami przez szereg instytucji zewnętrznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Poznanie formalno-prawnych wymogów dotyczących prowadzenia żłobków i innych form opieki nad dziećmi do lat 3, w tym wymogów lokalowych, organizacyjnych, sanitarnych, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, kadrowych i administracyjnych. Uzyskanie praktycznych wskazówek dotyczących prowadzenia i przebiegu kontroli, istotnych zarówno dla kontrolującego jak i kontrolowanego. Poznanie założeń programu Maluch+, wskazanie obowiązkowych uchwał organów stanowiących JST w zakresie opieki nad dziećmi do lat 3.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Uwarunkowania formalno-prawne, regulujące zagadnienia opieki nad dziećmi do lat 3.
  2. Formy organizacyjne opieki nad dziećmi do lat 3.
  3. Wymagania w zakresie lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy w zakresie spełniania warunków lokalowo-sanitarnych i warunków bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
  4. Wymagania w zakresie kadrowym – wymogi kwalifikacyjne zatrudniania opiekunów w żłobkach, klubach dziecięcych, dyrektorów żłobków i osób kierujących pracą klubów dziecięcych.
  5. Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  6. Ustalenie opłaty za wpis do rejestru.
  7. Formy świadczenia pracy przez właścicieli żłobków, dyrektorów, osób kierujących pracą klubów dziecięcych.
  8. Wymóg zatrudniania w żłobku pielęgniarki oraz świadczenie pracy przez wolontariuszy.
  9. Wymagania kwalifikacyjne, uprawnienia zawodowe oraz obowiązki przeszkolenia osób niespełniających norm, w tym nowozatrudnionych oraz wolontariuszy.
  10. Wymogi organizacyjno-administracyjne i etatowe.
  11. Wymagania w zakresie prowadzenia dokumentacji, niezbędne dokumenty wewnętrzne – statut, regulaminy oraz inne.
  12. Wymagania w zakresie ochrony danych osobowych.
  13. Wymagania w zakresie żywienia dzieci.
  14. Wymagania w zakresie finansowym.
  15. Założenia programu finansowania tworzenia żłobków i klubów dziecięcych – Maluch+.
  16. Uchwała w sprawie dotowania niesamorządowych żłobków/klubów dziecięcych i jej fakultatywność.
  17. Uchwała w sprawie planu nadzoru nad żłobkami/klubami dziecięcymi.
  18. Ustawa Prawo przedsiębiorców, a prowadzenie kontroli w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 – prawa i obowiązki organu kontrolnego (gminy).
  19. Jak przygotować się do kontroli ? Uwagi i aspekty praktyczne dla kontrolującego.
  20. Jak przygotować się do kontroli ? Uwagi i aspekty praktyczne dla kontrolowanego
  21. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby prowadzące lub zarządzające niepublicznymi żłobkami i klubami dziecięcymi (dyrektorzy, właściciele), dyrektorzy żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych przez samorząd, osoby odpowiedzialne w gminach za zadania związane z prowadzeniem nadzoru nad realizacją opieki nad dziećmi do lat 3, za wdrażanie „ustawy żłobkowej”, w tym wpisu do rejestru, prowadzenia nadzoru, udzielania i rozliczania dotacji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, ekspert oświatowy z zakresu zarządzania edukacją, finansów publicznych, konsolidacji obsługi wspólnej w administracji publicznej, trener szkoleń z zakresu prawa oświatowego, zarządzania oświatą, finansów publicznych, prawa pracy w oświacie. Autor książki Centra Usług Wspólnych w samorządach, współautor nowelizacji przepisów ustawy Karta nauczyciela, wykładowca uczelni wyższej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia organizowane w formule on-line

Koordynatorzy
Wioleta Szestowicka
Specjalista ds. szkoleń
tel. 85 307 01 30
wszestowicka@frdl.bialystok.pl
Agnieszka Lipińska
Specjalista ds. szkoleń
tel. 85 30 70 569
alipinska@frdl.bialystok.pl
Monika Rogińska
Specjalista ds. szkoleń
tel. 85 732 17 88
mroginska@frdl.bialystok.pl
Urszula Romanowicz
Koordynator ds. sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 85 732 17 88
uromanowicz@frdl.bialystok.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.bialystok.pl lub mailem na adres frdl-pc@frdl.bialystok.pl do 12 kwietnia 2021 r.
UWAGA Liczba miejsc ograniczona. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenie na szkolenie musi zostać potwierdzone przesłaniem do Ośrodka karty zgłoszenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.