• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

„Małe granty” - tryb uproszczony art. 19 a). Procedowanie, umowa, sprawozdawczość, błędy i wątpliwości

Miejsce
Internet
Termin
03 lipca 2025
Czas trwania
08:30 - 11:30
Cena
429/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 19 czerwca 2025 r. cena wynosi 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie poświęcone praktycznym aspektom stosowania trybu uproszczonego przewidzianego w art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tzw. „małym grantom”. Uczestnicy poznają szczegółowe zasady przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych z pominięciem otwartego konkursu ofert, zasady procedowania ofert, zawierania umów, a także poprawnego rozliczania i sprawozdawczości.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego zostaną omówione najważniejsze przepisy prawne i zasady realizacji tzw. „małego grantu”. Ponadto podczas zajęć podpowiemy:

  • Jak zaprojektować w jst przyjmowanie wniosków w trybie art. 19 a), na co zwrócić uwagę przy analizie i ocenie wniosku.
  • Jakie zapisy, wynikające z rozporządzenia, muszą znaleźć się w umowie o realizację zadania publicznego, a dodatkowo jakie warto (lub nie warto) zawrzeć w związku z praktyką realizacji i rozliczania zadań.
  • W jakich sytuacjach warto zastosować tryb uproszczony 19 a) a w jakich tryb konkursowy.
  • Jakie najczęstsze błędy pojawiają się w sprawozdaniach z realizacji „małego grantu” i jak można ich uniknąć.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uporządkowanie wiedzy w zakresie stosowania trybów dotacyjnych w oparciu o art. 19 a) ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  • Zapoznanie się z praktycznymi przykładami wykorzystania trybu małych grantów w samorządach jako alternatywy dla konkursów.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych z ekspertem.
zwiń
rozwiń
Program

1. Jak zlecać zadania publiczne w samorządzie? Porównanie trybu konkursowego i uproszczonego (art. 19 a).
2. Podstawy prawne zastosowania trybu 19 a):

• zakres przedmiotowy, 
• ujęcie w budżecie/ programie współpracy.
3. Jak zaprojektować przyjmowanie wniosków w trybie 19 a):
• konsultacje z organizacjami pozarządowymi,
• termin realizacji zadania a czas na procedowanie wniosków.
4. Analiza wniosku w małych grantach - na co zwrócić uwagę?
5. Jak procedować wniosek w trybie 19 a):

• ocena celowości,
• zbieranie uwag - kto i kiedy może je zgłaszać?
• uzgadnianie warunków - „negocjacje” z wnioskodawcą.
6. Umowa na realizację zadania w trybie 19 a):
• wzór ramowy umowy z Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Pożytku Publicznego a praktyka stosowania 19 a), zapisy wymagane w umowie.
7. rekomendacje dotyczące dodatkowych zapisów lub modyfikacji umowy wynikające z praktyki realizacji zadań Sprawozdanie z realizacji zadania w trybie 19 a) - najczęstsze błędy i jak ich unikać.  
8. Odpowiedzi na pytania, konsultacja kwestii problemowych.

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego zajmujący się współpracą z organizacjami pozarządowymi oraz przekazywaniem i rozliczaniem dotacji, sekretarze, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, specjalista ds. współpracy międzysektorowej, kontraktacji usług publicznych, od 20 lat związany z sektorem pozarządowym. Ekspert w zespołach roboczych ds. współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi, członek zespołu przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ds. zmiany ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Doświadczony szkoleniowiec, ceniony za uporządkowany i jasny sposób przekazywania

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Małgorzata Nieroda
Dyrektor FRDL Podkarpackiego Ośrodka Samorządu Terytorialnego
tel. 17 862 69 64
malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 19 czerwca 2025 r. cena wynosi 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

 

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 30 czerwca 2025 r.