Przygotowania do zamknięcia roku budżetowego 2025 i otwarcia 2026 w jednostkach pomocy społecznej
szkolenie w formule on-line
Cena: 469 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2025 r. cena wynosi: 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
1. Odpowiedzialność kierownika jednostki pomocy społecznej, głównego księgowego i pracowników merytorycznych, za czynności związane z zamknięciem roku budżetowego 2025 i otwarciem 2026.
2. Zasady wstępnego i ostatecznego otwierania i zamykania ksiąg rachunkowych.
3. Organizacja prac i podział czynności związanych z zamknięciem i otwarciem roku budżetowego w jednostkach pomocy społecznej – przykładowy harmonogram czynności, które należy wykonać do końca 2025 r., do 15 stycznia 2026 r., 85 dni i trzy miesiące po dniu bilansowym.
4. Koszty na przełomie roku 2025/2026.
5. Umorzenie/amortyzacja – zasady, metody i uproszczenia.
6. Trwała utrata wartości i odpis aktualizujący- zasady i przykłady.
7. Wycena składników odpisanych w koszty, a stanowiących zapas na dzień bilansowy.
8. Czynności ewidencyjno – rozliczeniowe przed zamknięciem roku, w tym:
− Weryfikacja dowodów księgowych.
− Rozliczenie dotacji.
− Rozliczenie zaliczek.
− Korekta odpisu na ZFŚS.
− Analiza zaangażowania środków finansowych w planie jednostki, pod kątem jego wykonania.
− Uzgodnienia syntetyczno – analityczne.
Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2025 r. cena wynosi: 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 5 stycznia 2026 r.