1. Nadawanie, zmiana i zniesienie nazw miejscowości, granice miejscowości, także w aspekcie i w związku z numeracją porządkową nieruchomości.
2. Nadawanie i zmiana nazw ulic i placów, także w związku z numeracją porządkową nieruchomości.
3. Nadawanie numerów porządkowych. Podstawy prawne. Nowelizacja rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Przedmiot numeracji.
4. Ewidencja miejscowości, ulic i adresów jako rejestr publiczny. Ogólne zasady gromadzenia, aktualizacji i udostępniania informacji wynikające ze znowelizowanych przepisów wykonawczych do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
5. Jak dostosować obecną ewidencję do obowiązujących przepisów?
6. Numery prognozowane dla budynków.
7. Numery dla budynków w budowie.
8. Numery dla budynków wybudowanych.
9. Numery dla budynków, gdy nie były przedmiotem prognozy.
10. Numeracja porządkowa dla nieruchomości przy drogach wewnętrznych.
11. Numeracja porządkowa, gdy brak zgody na nazwę ulicy stanowiącej drogę wewnętrzną.
12. Numeracja, gdy budynki znajdują się w znacznym oddaleniu od ulicy.
13. Numeracja porządkowa w budownictwie wielorodzinnym.
14. Numeracja budynków u zbiegu ulic i na placach, przy rondach. Wejścia główne do budynku a wejścia do lokali.
15. Numeracja porządkowa przy ulicach na granicach gmin i miejscowości w tej samej gminie.
16. Numeracja porządkowa a numery lokali.
17. Numeracja przy ulicach gminnych nieobjętych uchwałami o zaliczeniu do drogi publicznej.
18. Nadawanie numerów porządkowych z urzędu tzw. „przenumerowanie”. Zmiana przepisów wykonawczych do Ustawy Pgik w tym zakresie. Warunki stosowania, orzecznictwo sądów. Czy zmiana przepisów wystarczy?
19. Adresy nieruchomości.
20. Zasady udostępniania danych EMUiA w świetle nowych przepisów.
21. Wymiana danych z innymi rejestrami.
22. Omówienie zakresu informacji gromadzonych w EMUiA.
23. Organizacja, tryb tworzenia i aktualizacji danych w EMUiA.
24. Wnioski o ustalenie numeru porządkowego, kto może złożyć, rozpatrywanie wniosków. Nowy wzór wniosku, omówienie. Załączniki do wniosku, czy można ich wymagać, jakich i w jakich sytuacjach?
25. Zawiadomienia o nadaniu nr. porządkowego, również w kontekście zmian w bazach danych ewidencji gruntów i budynków.
26. Odmowa nadania numeru porządkowego. W jaki sposób i w jakich okolicznościach?
27. Uchwały rad gmin w sprawie przebiegu oraz nadania nazw ulicom i placom i ich wpływ na numerację adresową.
28. Oznaczanie nieruchomości w terenie.
29. Tablice miejscowości, tabliczki z nazwami ulic, tabliczki kierunkowe etc.
Nieruchomości, zagospodarowanie przestrzenne, budownictwo