1. Omówienie zasad nadawania, zmiany i znoszenia nazw miejscowości oraz ulic na przykładach i w praktyce w szczególności:
• Procedura nadawania, zmiany i znoszenia nazw miejscowości i ujawnianie tych zmian w EMUiA.
• Procedura nadawania, zmiany i znoszenia nazw ulic i placów będących drogami publicznych i ujawnianie tych zmian w EMUiA.
• Omówienie zasad nadawania, zmiany i znoszenia nazw ulic na drogach wewnętrznych.
2. Omówienie zasad nadawania numerów adresowych określonych przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego w szczególności:
• Ustalanie numeru adresowego na wniosek lub z urzędu.
• Obiekty, na które nadaje się numer adresowy.
• Zawiadomienie o ustaleniu numeru adresowego - kogo organ zawiadamia.
• Odmowa ustalenia numeru adresowego - skarga wnioskodawcy na odmowę.
• Porozumienia między gminami w zakresie numeracji adresowej.
• Obowiązek wywieszenia tabliczek z numerem adresowym – konsekwencje niedochowania tego obowiązku.
3. Omówienie przepisów nowego rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów, w szczególności:
• Określenie zakresu informacji jakie ma zawierać EMUiA dla miejscowości, ulic i placów oraz punktów adresowych.
• Określenie zasad nadawania numerów porządkowych - ustalanie numeru adresowego jako czynność materialno-techniczna.
• Określenie położenia punktów adresowych.
• Określenie zasad postępowania w przypadku zaburzenia ładu i czytelności numeracji porządkowej.
• Określenie zasad prognozowania numerów adresowych.
• Określenie zasad aktualizacji danych w EMUiA.
• Określenie zasad udostępniania danych z EMUiA.
• Określenie zasad postępowania co do numerów porządkowych o strukturze niespełniającej wymogów rozporządzenia.
• Określenie wzoru wniosku o ustalenie wzoru porządkowego.
4. Omówienie różnic i podobieństw przepisów „nowego” i „starego” rozporządzenia.
5. Pytania, dyskusja.
Nieruchomości, zagospodarowanie przestrzenne, budownictwo