• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

E-doręczenia w postępowaniu administracyjnym. Ustawa o doręczeniach elektronicznych - nowe obowiązki administracji publicznej od 10 grudnia 2023 roku - w ramach Lubelskiego Forum

Koszt udziału: 449 zł., przy zgłoszeniu do 22/10 – 399 zł.
Koszt udziału dla JST zrzeszonych w Lubelskich Forach Samorządowych: 250/300 zł.

Ważne informacje o szkoleniu

FRDL Lublin zaprasza na stacjonarną sesję szkoleniowo-konsultacyjną w ramach Lubelskiego Forum Premium w dniu 27 października 2023r. w godz. 09:00-14:30 do Hotelu ARCHE w Lublinie

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie wiedzy z zakresu regulacji prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych i ich wpływu na prowadzenie postępowania administracyjnego.
• Dowiecie się, jak wdrożyć nowy system w kontekście ustawy o doręczeniach elektronicznych.
• Nauczycie się, jak zautomatyzować procesy doręczania, oszczędzając cenny czas i zasoby.
• Zdobędziecie praktyczną wiedzę jak obsługiwać system eDoręczenia.
• Poznacie zasady administrowania systemem w Modułach Uprawnień i Ustawień.
• Uzyskacie odpowiedzi na pytani i wskazówki z zakresu wdrożenia doręczeń elektronicznych.

zwiń
rozwiń
Program

1. Skuteczne doręczenie w postępowaniu administracyjnym z uwzględnieniem prawa pocztowego, w tym doręczenia za granicę -doręczanie do Państw UE , członków EOG i Konfederacji Szwajcarskiej
- "fikcja doręczenia" ( podwójne awizo)
- informowanie stron poprzez obwieszczenie
-doręczanie , gdy stronami jest małżeństwo
-wydruk pisma doręczonego w wersji elektronicznej, jako dokument urzędowy
- doręczenie a ostateczność i prawomocność decyzji administracyjnej

2. Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych
3.Podstawowe pojęcia :

-publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- publiczna usługa hybrydowa ,
- kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego ,
-adres do doręczeń elektronicznych,
-operator wyznaczony ,
- skrzynka doręczeń

4. Wyłączenia stosowania ustawy
5. Zasady doręczania dokonywane przez podmioty publiczne :
- korespondencji wymagającej uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
- korespondencji wymagającej uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej
-
wyłączenia

6. Baza adresów do doręczeń elektronicznych - nowy rejestr publiczny, zakres przetwarzanych danych w bazie ( w tym danych osobowych)
7. Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń - jakie podmioty są zobowiązane do ich posiadania ( terminy zaistnienia obowiązku stosowania ustawy), nowe obowiązki JST i ich jednostek organizacyjnych
8. Wniosek o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz przyporządkowanie do niego skrzynki doręczeń (gdzie i w jaki sposób składać wnioski , zakres wniosku , terminy)
9. Administrator skrzynki doręczeń - nowa funkcja w administracji publicznej ( obowiązek wyznaczenia administratora / terminy/ , jego obowiązki i uprawnienia , zarządzanie skrzynką doręczeń, zasady dostępu do zasobów skrzynki )
10. Świadczenie usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej: rola i zadania operatora wyznaczonego, doręczenia korespondencji do podmiotu publicznego, koszty

11. Zasady świadczenia publicznej usługi hybrydowej
- przekształcanie dokumentu elektronicznego w wersję papierową ,
- potwierdzanie daty i czasu wykonania czynności przekształcenia dokumentu elektronicznego
-opłaty pobierane przez operatora wyznaczonego od podmiotów publicznych za świadczenie usługi 
-wyłączenia stosowania usługi hybrydowej

12. Obowiązki operatora wyznaczonego w związku ze świadczeniem usługi hybrydowej dla sektora publicznego
13. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne ( zastosowanie Kodeksu cywilnego)

- nienależyte wykonanie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
- nienależyte wykonanie publicznej usługi hybrydowej,
-terminy doręczeń , zasady liczenia terminów doręczeń w przypadku usług elektronicznych

14. Odszkodowania należne  z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej -/ np. zbyt późne doręczenie/ ( kto ma prawo wniesienia reklamacji)
15. Zmiany  Kodeksie  postępowania administracyjnego wprowadzone ustawą o doręczeniach elektronicznych
16. Terminy
17. Rozporządzenia wykonawcze

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze Gmin, Miast i Powiatów woj. lubelskiego, pracownicy administracji samorządowej oraz jednostek podległych, w tym szczególnie pracownicy komórek kancelaryjnych

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekonomista, informatyk, coach, trener, nauczyciel akademicki. 33 lata praktyki w administracji rządowej i ponad 15 lat współpracy z administracją samorządową. Analityk biznesowy systemu klasy eZD, wdrożeniowiec. Ekspert dokumentowania zadań realizowanych w administracji. Od 15 lat - wdrażanie systemów zarządzania dokumentacją, szkolenia z elektronicznego obiegu i zarządzania dokumentami, w tym z obsługi systemów, tworzenia procedur związanych z obiegiem dokumentów w organizacji, instrukcji kancelaryjnej, archiwistyki, redagowania pism urzędowych, obsługi Platformy ePUAP, ochrony danych osobowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.lublin.pl lub mailem na adres forumsamorzadowe@frdl.lublin.pl do 25.10.2023r. do godz. 12:00. 
UWAGA: Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.