• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Bezpieczeństwo pracownika pomocy społecznej

Miejsce
Internet
Termin
24 czerwca 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
399 zł
Ważne informacje o szkoleniu

Zapewnienie własnego bezpieczeństwa podczas realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej jest jednym z najbardziej istotnych wyzwań dla pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, organizacji i instytucji świadczących usługi pomocy społecznej, jak i ich przełożonych. Proponowane szkolenie ma pomóc pracownikom zrozumieć i świadomie podejmować działania w celu zapewnienia swojego bezpieczeństwa w miejscu pracy. Podczas zajęć zidentyfikujemy potencjalne zagrożenia, a także wskażemy sposoby postępowania w sytuacjach kryzysowych. 
Proponowane Państwu szkolenie w zakresie bezpieczeństwa pracownika pomocy społecznej jest dostosowane do specyfiki pracy oraz uwzględnia potencjalne ryzyko, związane z wykonywaniem czynności w terenie i pozwali osiągnąć lepsze wyniki zarówno w zakresie samego bezpieczeństwa pracowników, jak i jakości świadczonych przez nich usług.
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Przedstawimy obowiązujące przepisy, normy i regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa pracowników pomocy społecznej. 
• Omówimy praktyczne aspekty związane z przypadkami zagrożenia bezpieczeństwa pracowników socjalnych.
• Odpowiemy na pytania jakie są skuteczne metody i sposoby postępowania w przypadku zachowań agresywnych u klientów pomocy społecznej.
• Uczestnik zajęć:
- Uzupełni i uporządkuję wiedzę z zakresu praktycznych zasad dbania o swoje bezpieczeństwo.
- Pozna przepisy dot. ochrony prawnej oraz rolę i obowiązki kierowników jednostek pomocy społecznej w tym zakresie.
- Rozwinie umiejętność zrozumienia i komunikowania się z klientami, zwłaszcza w trudnych i emocjonalnych sytuacjach, poprzez poznanie postaw i zachowań podopiecznych i sposobów reakcji na nie. 
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Pojęcie i formy agresywnych zachowań: agresja słowna, agresja fizyczna.
2. Praktyczne aspekty postępowania pracowników pomocy społecznej wobec specyficznych grup:
• Osoby pod wpływem alkoholu i środków psychoaktywnych.
• Stosowanie środków przymusu bezpośredniego wobec osób agresywnych w placówkach pomocy społecznej.
3. Obowiązki kierownictwa placówki w sytuacji, w której pracownik pada ofiarą agresji - sposoby reakcji na przypadki agresji. Czy i kiedy kierownictwo jednostki ma obowiązek zawiadomienia organów ścigania o przypadku agresji?
4. Ochrona pracowników pomocy społecznej przy użyciu środków prawa karnego:
• Kwalifikacja agresywnych zachowań w kodeksie karnym.
• Sposoby i formy dokumentowania zachowań agresywnych.
• Personel socjalny jako pokrzywdzony w postępowaniu karnym.
• Odszkodowanie i zadośćuczynienie w procesie karnym.
5. Ochrona prawno-karna personelu ośrodków pomocy społecznej na zasadach przewidzianych dla funkcjonariuszy publicznych:
• Sytuacje, w których personel socjalny wykonujący obowiązki zawodowe korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
• Skutki ochrony na zasadach przewidzianych dla funkcjonariuszy publicznych dla pokrzywdzonego i sprawcy.
6. Hejt w Internecie - podstawowe zasady reakcji.
7. Zasady sporządzania podstawowych pism procesowych, m.in.:
• Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
• Zawiadomienie o znieważeniu funkcjonariusza publicznego.
8. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, pracownicy socjalni, pracownicy organizacji i instytucji świadczących usługi pomocy społecznej, kierownicy tych instytucji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Kierownik Działu Poradnictwa Specjalistycznego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie, doświadczony trener z zakresu problematyki społecznej i socjalnej, pracownik samorządowy, absolwentka UŚ, wieloletni wykładowca FRDL.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Urszula Romanowicz
Koordynator ds. sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 85 732 17 88
urszula.romanowicz@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.frdl.bialystok.pl do 19 czerwca 2024 r.

Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.