• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak tworzyć atrakcyjne grafiki. Warsztaty canva.com

online
KARTA I PROGRAM SZKOLENIA

25 i 26 kwietnia 2023 r. Szkolenie w godzinach 10:00-14:00 każdego dnia.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy udział w szkoleniu podczas którego omówmy zasady tworzenia grafik do postów w social mediach i nie tylko. Przedstawimy sposoby tworzenia grafiki przyciągającej uwagę odbiorców. Zapoznany z funkcjonalnościami Cavna.com oraz różnymi formatami grafik w powiązaniu z ich znaczeniem, ważnością, możliwościami. Będziemy samodzielnie pracowali w Canvna.com tworząc swoje pierwsze projekty – od najprostszych do bardziej skomplikowanych. Dzięki prowadzeniu szkolenia przez specjalistkę w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych uczestnicy zdobędą nie tylko umiejętności korzystania z programu Canva.com, ale też będą potrafili efektywnie wykorzystać w praktyce komunikacji swojej instytucji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie odpowiedniej wiedzy do samodzielnego poruszania się po funkcjonalnościach Canva.com tak, żeby uczestnicy potrafili samodzielnie tworzyć grafiki służące do promocji instytucji, projektów, wydarzeń.
• Przekazanie wiedzy na temat narzędzi wspomagających pracę przy tworzeniu grafik, np:
- usunięcie tła,
- rozpoznanie koloru,
- dodawanie napisów do krótkiego wideo typu rolki.
• Zdobycie wiedzy na temat przygotowywania różnych grafiki, które będą przyciągały wzrok i uwagę odbiorców przez co zwiększy się zasięg publikowanych materiałów.
• Uczestnicy nauczą się:
- jak usuwać tło ze zdjęcia i jak to wykorzystać,
- dodawać napisy do krótkich filmów,
- obrabiać zdjęcia.
• Uczestnicy poznają darmowe stocki zdjęciowe, muzyczne i video, których można używać do tworzenia grafik.
• Uczestnicy dowiedzą się:
- jakie są bazowe zasady tworzenia grafik,
- jakie jest znaczenie kolorów czy fontów (czcionek) oraz jak je dobierać,
- jak dbać o spójność swojego wizerunku online.
• Możliwość udziału w praktycznych ćwiczeniach dotyczących tematyki szkolenia. Uczestnicy podczas warsztatu wykonają samodzielnie do 6 ćwiczeń, podczas których będą mieli możliwość przećwiczenia działań w Canva.com.

zwiń
rozwiń
Program

1. Znaczenie przemyślanej i celowanej grafiki do promocji instytucji.
2. Trendy w grafice na rok 2023.
3. Wskazania zasad jakimi rządzą się dobrze przygotowane grafiki.
4. Omówienia znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej. Przykłady/inspiracje.

5. Różnorodne formaty grafik, których używamy w Social Media i nie tylko - na przykładzie Facebooka/Instagrama.
6. Przedstawienie możliwości szybkiego (z szablonów Canva) wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców.
7. Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia:
• obróbka zdjęć,

• usunięcie tła ze zdjęcia,
• tworzenie grafik pod konkretne projekty, które wymagają różnorodnych wymiarów,
• tworzenie kodu QR.
8. Animowanie grafik - napisów i zdjęć.
9. Usuwanie tła ze zdjęć i ich użycie.
10. Rozpoznawanie koloru ze stron www.
11. Dodawanie napisów do krótkich filmów w dodatkowym narzędziu.
12. Przedstawienie dodatkowych narzędzi do tworzenia grafik:

• bezpłatne stocki zdjęciowe i video, muzyczne,
• stocki ikon,
• inne narzędzia do tworzenia grafik.
13. Posumowanie. Czas na pytania.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy wydziałów promocji i komunikacji jednostkach administracji publicznej, osoby przygotowujące treści, grafiki na stronach internetowych i mediach społecznościowych organizacjach samorządowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy UŚ oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i (współ)tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Linkedin, You Tube, TikTok), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie oraz kilka grup lokalnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 649 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać na frdl-pc@frdl.bialystok.pl do 19 kwietnia 2023 r.

Zgłoszenie na szkolenie musi zostać potwierdzone przesłaniem do Ośrodka karty zgłoszenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.