• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

ŻŁOBKI, KLUBY DZIECIĘCE I INNE FORMY OPIEKI NAD DZIEĆMI DO LAT 3. Zasady funkcjonowania i świadczenia usług w kontekście reżimów sanitarnych związanych z Covid-19. Wpis do rejestru. Sprawowanie przez gminy nadzoru i kontroli

Cele i korzyści
  • Poznanie formalno-prawnych wymogów dotyczących prowadzenia żłobków i innych form opieki nad dziećmi do lat 3, w tym: wymogów lokalowych, organizacyjnych, sanitarnych, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, kadrowych i administracyjnych.
  • Prowadzący omówi aspekty prowadzenia nadzoru i kontroli nad tymi jednostkami przez gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 oraz ustawy 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
  • Ponadto zostaną poruszone praktyczne propozycje rozwiązywania problemów dotyczące zasad świadczenia usług w kontekście reżimów sanitarnych związanych z zapobieganiem Covid-19.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Uwarunkowania formalno - prawne regulujące zagadnienia opieki nad dziećmi do lat 3.
  2. Formy organizacyjne opieki nad dziećmi do lat 3.
  3. Wymagania w zakresie lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy w zakresie spełniania warunków lokalowo-sanitarnych i warunków bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
  4. Wymagania w zakresie kadrowym – wymogi kwalifikacyjne zatrudniania opiekunów w żłobkach, klubach dziecięcych, dyrektorów żłobków i osób kierujących pracą klubów dziecięcych.
  5. Formy świadczenia pracy przez właścicieli żłobków, dyrektorów, osób kierujących pracą klubów dziecięcych.
  6. Wymóg zatrudniania w żłobku pielęgniarki. Świadczenie pracy przez wolontariuszy.
  7. Wymagania kwalifikacyjne, uprawnienia zawodowe oraz obowiązki przeszkolenia osób niespełniających norm, w tym nowozatrudnionych oraz wolontariuszy.
  8. Wymogi organizacyjno- administracyjne i etatowe.
  9. Wymagania w zakresie prowadzenia dokumentacji- niezbędne dokumenty wewnętrzne – statut, regulaminy oraz inne.
  10. Wymagania w zakresie ochrony danych osobowych.
  11. Wymagania w zakresie żywienia dzieci.
  12. Wymagania w zakresie finansowym.
  13. Doświadczenia wynikające z okresu zamknięcia żłobków w związku z Covid-19.
  14. Wymogi sanitarne dotyczące żłobków i klubów dziecięcych wynikające z wytycznych GIS.
  15. Procedury świadczenia usług w kontekście reżimów sanitarnych związanych z zapobieganiem Covid-19.
  16. Ustawa Prawo przedsiębiorców a prowadzenie kontroli w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 – prawa i obowiązki organu kontrolnego.
  17. Jak przygotować się do kontroli? Aspekty praktyczne.
  18. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
zwiń
rozwiń
Adresaci

osoby prowadzące lub zarządzające żłobkami i klubami dziecięcymi (dyrektorzy, właściciele), osoby odpowiedzialne w gminach za zadania związane z prowadzeniem ewidencji żłobków i klubów dziecięcych oraz za prowadzenie nadzoru nad realizacją opieki nad dziećmi do lat 3, za wdrażanie „ustawy żłobkowej”, w tym wpisu do rejestru, prowadzenia kontroli, udzielania i rozliczania dotacji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, doświadczony wykładowca i ekspert zakresie prawa dot. opieki nad dziećmi do lat 3 oraz zarządzania edukacją, autor wielu publikacji i trener szkoleń dedykowanych pracownikom administracji samorządowej oraz dyrektorom jednostek żłobkowych i oświatowych. Wykładowca uczelni wyższej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: frdl-pc@frdl.bialystok.pl , faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.bialystok.pl do 14 sierpnia 2020r.