• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Raport o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ustawa o dostępności cyfrowej rodzi w samorządach szereg trudności. Dlatego zapraszamy Państwa na szkolenie, które wyjaśni najważniejsze problemy związane z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Ważne informacje o szkoleniu

Ustawa z 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wprowadziła obowiązek sporządzenia raportu o stanie dostępności, do których zobowiązane są wszystkie podmioty publiczne tj. organy władzy publicznej zobligowane do wyznaczenia koordynatora oraz jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego. Raporty muszą zostać sporządzone do 31 marca 2021 r. Odpowiadając na potrzebę wsparcia w przygotowaniu raportu proponujemy Państwu udział w szkoleniu, którego celem jest omówienie najważniejszych zagadnień pomocnych w jego przygotowaniu. 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Omówienie charakterystyki podmiotów zobligowanych do sporządzenia raportu – kto musi złożyć raport i w jaki sposób.
• Omówienie zakresu minimalnych wymagań dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej jako niezbędnych do przedstawienia w raporcie.
• Omówienie kwestii przedstawienia dostępu alternatywnego i jego uzasadnienia.
• Omówienie zależności pomiędzy przygotowaniem analizy dostępności i planu zapewnienia dostępności a raportem o stanie dostępności.
• Uzyskanie praktycznych wskazówek pomocnych do wypełnienia raportu.
• Możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia oraz pozyskanie wiedzy bezpośrednio od ekspertki.

zwiń
rozwiń
Program

1. Raport o stanie dostępności – podstawy prawne.
2. Kto jest zobligowany do złożenia raportu?
3. Sposoby składania raportów – PS GUS, raporty zbiorcze, omówienie formularza raportu.
4. Zakres raportu – minimalne wymagania dostępności zgodne z art. 6 ustawy o zapewnianiu dostępności – opisywanie dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej. Opisywanie stosowanych rozwiązań.
5. Dostęp alternatywny a raportowanie – przykłady zastosowań dostępu alternatywnego, przykłady uzasadnień dostępu alternatywnego.
6. Plan zapewnienia dostępności a raport o stanie zapewnienia dostępności – różnice. Omówienie przykładowych planów zapewnienia dostępności. Narzędzia do przygotowania planu.
7. Praktyczne wskazówki.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, Koordynatorzy ds. dostępności, pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i realizację przepisów dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, audytorzy wewnętrzni, osoby, które będą odpowiadać za stworzenie raportu o dostępności w instytucji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalistka ds. dostępności usług dla osób z niepełnosprawnością, trenerka. Prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej w zakresie wdrażania zasad dostępności dla osób z niepełnosprawnością w usługach publicznych, doradza w zakresie prawidłowego realizowania dostępnych usług dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawnościami. Prowadzi również szkolenia z zakresu projektowania dostępnej przestrzeni, wdrażania rozwiązań wspierających dostępność informacyjno-komunikacyjną, cyfrową oraz z procesu obsługi klientów z niepełnosprawnością. Wspiera również pracodawców w zakresie dostosowania miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością, konsultantka Centralnego Instytutu Ochrony Pracy. Współpracuje z urzędami publicznymi w całej Polsce. Wyróżniona jako jedna ze 100 najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnością w Polsce. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 315 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.bialystok.pl lub mailem na adres frdl-pc@frdl.bialystok.pl  do 10 marca 2021 r.
UWAGA Liczba miejsc ograniczona. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenie na szkolenie musi zostać potwierdzone przesłaniem do Ośrodka karty zgłoszenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.