• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Audyt zgodności z RODO - warsztaty w zakresie przygotowania i przeprowadzenia audytu zgodności przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisami prawa

Przy zgłoszeniu do 18 września 335,75 zł
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści

Na szkoleniu w sposób praktyczny omówione zostaną zagadnienia związane z przeprowadzeniem Audytu zgodności RODO, z uwzględnieniem kluczowych dla podmiotów publicznych wymogów § 20 KRI dotyczących systemowego podejścia do bezpieczeństwa informacji, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony danych osobowych (RODO) oraz rola w tym procesie Inspektora Ochrony Danych oraz Administratora Systemów Informatycznym (Informatyka)
Jak sprawdzić prawidłowość wdrożonego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zapewniającego poufność, dostępność i integralność informacji z uwzględnieniem takich atrybutów, jak autentyczność, rozliczalność, niezaprzeczalność i niezawodność – jak dokonać sprawdzenia zgodności wyżej wskazanych atrybutów i jak prawidłowo wykazać dokonane ustalenia w zadaniu audytowym.

zwiń
rozwiń
Program

1) Przygotowanie planu audytu, oraz ustalenie obszaru objętego czynnościami kontrolnymi
2) Opracowanie formularza na potrzeby przeprowadzenia audytu zgodności z RODO, z uwzględnieniem pytań audytowych.
3) Rodzaje formularzy audytowych i ich zastosowanie - omówienie na przykładach formularza zbudowanego w formie checklisty, oraz formularza w formie opisowej.
4) Realizacja wymogów § 20 rozporządzenia KRI, oraz zasadność uwzględnienia wytycznych w zadaniu audytowym w kontekście zgodności RODO – ujęcie zagadnień w formularzu Audytu – celowość i zakres
5) Wyniki Audytu – jak przedstawić wyniki audytu, kto jest adresatem a kto realizatorem ustaleń audytowych.
6) Panel dyskusyjny – warsztaty prowadzące krok po kroku przez poszczególne etapy realizacji audytu zgodności z RODO z elementami bezpieczeństwa informacji określonego w Rozporządzeniu KRI, w tym omówienie elementów kluczowych przy realizacji zadania audytowego.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Na szkolenie zapraszamy Inspektorów Ochrony Danych, Administratorów Systemów Informatycznych (Informatyków), oraz osób odpowiedzialnych w jednostkach sektora publicznego za realizację wytycznych dotyczących szeroko rozumianego bezpieczeństwa informacji, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów RODO, ale również wymogów bezpieczeństwa przetwarzania danych wynikających z obowiązującego od 2012 r. rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (dalej: Rozporządzenie KRI). 

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Inspektor Ochrony Danych w jednostkach samorządowych, w tym oświatowych, oraz w innych jednostkach sektora publicznego, m.in. w podmiotach medycznych, zajmująca się wdrożeniami procedur ochrony danych osobowych w podmiotach sektora publicznego oraz prywatnego. Absolwentka Politechniki Opolskiej Wydziału Elektrotechniki i Automatyki kierunek Informatyka, oraz studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku: „Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie - Inspektor ochrony danych” realizowanym we współpracy z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych oraz Krajowym Stowarzyszeniem Ochrony Informacji Niejawnych. Posiada certyfikat Auditora wewnętrznego QMS i ISMS Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Koszt obejmuje: materiały szkoleniowe, certyfikat oraz przerwy kawowe i lunch zapewnione w formie osobnych pakietów dla każdego uczestnika.
Organizator zastrzega, że w razie zmian dot. sytuacji epidemiologicznej czy zmian w wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego szkolenie może zostać zrealizowane w formie webinarium online.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 22 września 2020 r.


UWAGA!

Organizacja szkoleń stacjonarnych uwzględnia aktualne wytyczne Ministra Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego o zaostrzonym rygorze sanitarnym.
Wprowadziliśmy i stosujemy szczegółowe wytyczne i wskazówki postępowania, które zapewniają jak największe bezpieczeństwo prowadzonych przez nas szkoleń.
Liczba uczestników szkoleń stacjonarnych została ograniczona, a układ przestrzenny sali szkoleniowej
i przestrzeni wspólnych w miejscu realizacji szkolenia został zorganizowany w taki sposób by spełniał aktualne wymogi dotyczące odległości pomiędzy uczestnikami.
Do Państwa dyspozycji są środki do dezynfekcji rąk. Łazienki zostały wyposażone w płyny antybakteryjne.
W ramach przerwy kawowej każdy Uczestnik otrzyma pakiet cateringowy. Obiady serwowane są każdemu Uczestnikowi w jednorazowych opakowaniach.
Wszystkie przestrzenie takie jak: klamki i stoły dezynfekujemy na bieżąco. Wietrzymy sale szkoleniowe.
Przypominamy Państwu o obowiązku noszenia maseczek ochronnych.
Osoby uczestniczące w szkoleniu powinny być zdrowe, nie powinny posiadać objawów charakterystycznych dla chorych na covid-19, nie powinny przebywać w izolacji lub wyznaczonej kwarantannie (dotyczy również członków rodzin).