• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Egzekucja administracyjna podatków i niepodatkowych należności budżetowych w urzędach jednostek samorządu terytorialnego w dobie covid – 19. Jaki wpływ na egzekucję miały kolejne tarcze antykryzysowe?

Cele i korzyści

Proponowane szkolenie ma na celu dostarczyć kompendium wiedzy, jaka wymagana jest od każdego z uczestników postępowania egzekucyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji wierzyciela w tym postępowaniu. Program szkolenia uwzględnia aktualnie obowiązujące przepisy w zakresie postępowania upominawczego i egzekucyjnego wynikające z kolejnych przepisów o tarczy antykryzysowej oraz najnowsze zmiany w egzekucji administracyjnej. Część przepisów wchodzi w życie już w lipcu 2020 r. a niektóre od 20 lutego 2021 r. Uczestnicy szkolenia zapoznani zostaną z procesem egzekucji administracyjnej wymagalnych należności pieniężnych jednostek sektora finansów publicznych, a także z praktycznymi aspektami prowadzenia skutecznych działań egzekucyjnych. Przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące zarówno obligatoryjnych działań wierzycieli poprzedzających wszczęcie postępowania egzekucyjnego, skuteczne sposoby prowadzenia egzekucji z pozycji organu egzekucyjnego oraz zasady współdziałania pomiędzy wierzycielem a organem egzekucyjnym.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Omówienie wybranych źródeł prawa i zasad postępowania egzekucyjnego:
    1. Źródła prawa w administracyjnym postepowaniu egzekucyjnym,
    2. Zasady ogólne postępowania egzekucyjnego w administracji,
    3. Zakres przedmiotowy egzekucji administracyjnej,
    4. Uczestnicy postępowania egzekucyjnego (zobowiązany, wierzyciel, podmioty na prawach strony, organ egzekucyjny).
zwiń
rozwiń
Adresaci
  • pracownicy organów administracji publicznej inicjujący z pozycji wierzyciela egzekucję administracyjną,
  • pracownicy działów księgowości obsługujący należności publicznoprawne,
  • osoby nadzorujące i odpowiedzialne za likwidację zaległości publicznoprawnych, w tym przedstawiciele wyspecjalizowanych komórek windykacyjnych,
  • inne osoby zainteresowane nabyciem wiedzy z zakresu postępowania egzekucyjnego w administracji.
zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

doświadczony szkoleniowiec i praktyk z zakresu procedur postępowania podatkowego, wymiaru podatków i opłat lokalnych, rachunkowości opłat za gospodarowanie odpadami lokalnymi, kontroli wewnętrznej, dochodów samorządowych, windykacji należności budżetowych, zarówno cywilnoprawnych jak i publicznoprawnych. Przez wiele lat pełniła funkcje Dyrektora Wydziału Podatków i Opłat oraz Z-ca Dyrektora Wydziału Egzekucji Administracyjnej i Windykacji w jednym z największych urzędów miejskich, nadzorując wymiar, pobór, rachunkowość i egzekucję należności budżetowych. Autorka opracowań w czasopismach, np. Wspólnota, Przegląd Podatków Lokalnych i Finansów Samorządowych, Finanse Publiczne. Stały współpracownik FRDL.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: frdl-pc@frdl.bialystok.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.bialystok.pl do 29 maja 2020 r.